8 Aralık 2015 Salı

Ninnilerin Merdanesi

Ninnilerin merdanesi
Annesinin bir tanesi
Mini mini kızım ninni
Benim güzel yavrum ninni

....

Seslendiren: Mircan Kaya
Kaynak: Bizim Ninniler


Bu ninninin TRT Çocuk'ta görselini izlerden anne ve Deniz'in her zamanki dialogları....

Deniz: "Yavaş" ninni
Anne: Evet "yavaş" ninni çıktı. Ama ben bu ninninin müziğini de, görüntülerini de çok seviyorum.
Deniz: Neden anne?
Anne: Çünkü bu ninninin görüntülerinde annesi alıyor yavrusunu, masmavi bir gülün ortasına koyuyor, sonra hem ninni söylüyor, hem de gül yavaşça sallanmaya başlıyor, minik bebek yumuşacık yatağında huzur içinde uykuya dalıyor...
Deniz: Neden oraya koyuyor?
Anne: Çünkü anneler yavrularının pamuk gibi yumuşacık, sıcacık yerlerde yatmalarını, uyumalarını isterler. Bu yüzden de annesi gülün ortasının pamuk gibi yumuşacık, sıcacık olacağını düşünüyor. Bebeği oraya koyuyor.
(Burada evin içinde fırsat buldukça, anne "aaa Deniz orada yatılır mı hiç, üşüteceksin" şeklinde tepki göstersin ve Deniz'i kucağına alsın diye; bulduğu taş zemin, boş parke üzerine yatmayı oyun haline getirmiş Deniz'e küçük bir mesaj verilir...)
Çünkü anneler hiç dayanamazlar yavrularının sert, soğuk yerlerde yatmalarına. Hani ben de senin yerde, taşın-parkenin üzerinde yatmana hiç dayanamıyorum, hemen seni kucağıma alıyorum ya bu yüzden. Ben de Deniz'in hep pamuk gibi yumuşacık, sıcacık yerlerde yatmasını istiyorum.
Deniz: Neden?
Anne: Çünkü yavrum üşümesin diye. Anneler yavrularının üşümesini hiç istemezler, hiç dayanamazlar. Hemen yavrularını sıcacık sarıp sarmalamak isterler. Sıcacık sarıp sarmalayınca da bebekler huzur içerisinde uyurlar.
Deniz: Bak burada da bebek uyudu...
Anne: Evet mavi gülün ortasında mışıl mışıl uyudu minik bebek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder