13 Aralık 2015 Pazar

Uyku Sorunsalları...

Deniz'in son günlerde, gündüz de uyumamış olmasına karşın, gece uyumamak için yarattığı mazeretler silsilesi...

Deniz: Dişlerimi fırçalamayacağım, çok uykum geldi...
Anne: Hadi uyuyalım o zaman Deniz...
Deniz: Benim uykum yok

Anne: Hadi kitaplarından birisini seçelim, okuyalım.
Deniz: Hareketli Havaalanı, Hareketli Tren...Anne bunlardan başka var mı?
Anne: Hareketli İnşaat da vardı sanırım, ben iş yerindeki kitapçıda bakıp seni ararım, sen de söylersin bana hangisini istediğini...
Deniz: Hareketli İnşaat da gelsin, Hareketli İnşaat gelene kadar bu kitaplar burada kalsın.
Anne: Hadi artık, kitaplarından birisini seçelim okumak için, hangisini seçelim...
Deniz: Traktör Macerası...

Deniz: Su, su, su, su...Su içmek istiyorum...
Anne: Hadi sen suyunu iç gel, bekliyorum burada kitap okumak için...
Deniz: (Pufun üzerindeki Prensli bardağını kontrol eden Deniz) Su bitmiş...
Anne: Ben mutfaktan doldurup getireceğim, beni burada bekle olur mu...
Deniz: Ben de geleceğim...
(Mutfaktalar, anne uğurböcekli bardağa su koymaya niyetlenmiş. Uğurböcekli bardağını görünce, mor kedili, kırmızı arabalı, kırmızı uçaklı, mavi arabalı bardaklarını da hatırlayan ve hepsini yanında götürmek isteyen Deniz)
Deniz: Hepsinden su içeceğim, hepsine biraz su dolduralım.
Anne: Hadi Deniz, bak su da koyduk, bir tanesini de sen taşı elinde, dikkatlice içeriye gidiyoruz artık...
(Odasına döndüğünde tüm bardaklarını pufun üzerine dizen ve hepsinden içen Deniz...)

Bu sırada babayı salonda gördüğü için salona gitmek isteyen Deniz...
Deniz: Baba nerede?
Anne: Salonda, baba da uyumak üzere, hadi Deniz, artık uyku zamanı geldi.
Deniz: Uykum yok ama benim, uyumasam olmaz mı, ben salona gideceğim.
Anne: O zaman sen salona git, ben seni burada bekliyorum.
Deniz: Hadi gel, hadi gel anne, hadi geeeeelllll...

(Deniz salona geçmiş yalnız başına oynuyor. Anne sinir küpü olmamak için mutfağa geçmiş mutfağı toparlıyor. Baba da arka odaya transfer olmuş.)
Deniz: Anne hadi benim uykum geldi.
Anne: Hadi Deniz, artık uyuyalım, çok yoruldun, artık dinlenmen lazım. Bak ben de çok yoruldum, artık kitap okuyamayacağım. Uykum geldi benim de...
Deniz: Tamam kitap okumayalım, benim de uykum geldi...
(Anne Deniz'i yatağına koyar ve iyi geceler diler.)
Deniz: (Kafasını koyduğu gibi geri kaldırır.) Kek yiyeceğim.
Anne: Şimdi kek olur mu Deniz, akşam yemeğimizi güzelce yedik ya...Acıkmamış olmamız gerekli. Hem kek dolapta, soğuktur şimdi...
Deniz: Ama acıktım, kek yiyeceğim. Soğuk mudur şimdi. İçinden verirsen soğuk olmayabilir.
Anne: Ama kek diliminin iç tarafını yemiştin zaten, dış tarafı kalmıştı. Onu önce bitirirsin, ondan sonra dolaptan yeni dilim keseriz.
Deniz: Hayııııııır, içinden yiyeceğim.

En sonunda anneye yeni bir dilim kestirip, yeni kesilen dilim kekin de içini yiyen Deniz...Sinir küpü olmuş bir anne...

Deniz: Anne, yatağıma kek dökülmüş.
Anne: Tabi dökülür Deniz, kek yemenin zamanı değil demiştim, beni dinlemiyorsun ki hiç..

Deniz'in yatağını kontrol eden ve her tarafın kırıntı olmuş olduğunu fark eden, bir kaç dakika içinde çarşafı değiştiren anne...
Anne'nin, ben bu çarşafı silkeleyeceğim, hadi lütfen, uyuyorsun artık, koy başını demesi ile 3 dakika içinde derin uykuya dalan Deniz...

Son günlerdeki uyku sorunsalları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder