19 Aralık 2014 Cuma

bir nehir bizi nereye götürür

 bir nehir bizi nereye götürür

her zaman denize mi bir balık yan
dönmüş bir zamana mı kelimelerim eksik
bir çocuğun bir şarkıyı kötü söylemesinde mi yoksa
toparlanamamış cümlelerin sebebi mi gülüşün
denize dökülmeyen nice nehirler gülüşün yarım kalmış bir resim gibi kağıdın üstünde eksik
bir balık yan yan bakıyor tavada bana
bir nehirde bir balık nereye gider acaba
tatlı su nehrinden denize dökülen balık
ölmeye mi gider nehirde yan yan
bakma bana.

Bir susuşun altında söylemediklerimiz

Kelimeler düğüm oluyor ya boğazda bir yerde
Güzel bir gemi geçiyor şimdi boğazda bir yerde
Ben hep seni düşünüyorum deniz denilince
Hep düşünüyorum  ama hiç söylemiyorum
Aslında ne çok şey söylemiyorum
Kimse yokken konuşuyorum boğazda bir yerde
İçimden gözlerin geçiyor ben susuyorum
Soruları cevapsız epey zamandır içimdeki adamın
Başkalarına susuyorum hele de Çarşamba günleri
Okumuyorum mektubu
Cemal abi.

En yakın otobüs kaçta acaba

Pencere yanı olsun yalnızlığıma
Manzaralı , bitmek bilmez telgraf direkleriyle
Muavin de konuşmasın mümkünse
Çay veya kahve istemem keki yanımdakine versin
Yanımda kimse olmasın keki yalnızlığım yesin
Şöför arkası olmasın kimsenin arkası olmasın
Arkası yarın olmasın mümkünse
Molalarda bile uyandırmasın hiç kimse
Altıma işerim ben çok sıkışırsam
Bir keresinde orta sondaydım
Türkçe öğretmenim Türkçe izin vermedi
Ben başka dil bilmiyordum bana izin vermedi
İşedim işte.

Bir nehirle giderken yüzüm susuyorum otobüste


Özgür Ballı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder